Tuesday 20 December 2011

MARINE MINERAL MM108


Tuesday, 20 December 2011

MM108 MARINE MINERAL


HARGA RM 85.00 SEBOTOL/HARGA PENGENALAN RM 70.00 SEBOTOL (tidak termasuk kos penghantaran)

Asas Kesihatan Yang Kukuh Menjamin Kebahagiaan Anda

Sedarkah anda bahawa ramai rakyat Malaysia kini, tua mahupun muda, sedang semakin diserang pelbagai masalah kesihatan dan penyakit kronik yang serius berbanding zaman dulu? Barah, Sakit Jantung, Darah Tinggi dan Diabetes kini merupakan masalah kesihatan yang sudah lazim didengari, malah diterima ramai sebagai sesuatu yang tidak dapat dielak dengan jangkauan usia. Apakah yang menyebabkan keadaan ini?
Pakar kesihatan kini telah mengakui bahawa masalah pemakanan di kalangan generasi moden bukan sahaja disebabkan gaya kehidupan yang tidak sihat, tetapi jika anda sudahpun mengamalkan tabiat gaya hidup yang baik pun .. anda masih menghadapi risiko kesihatan ....
Memperkenalkan Marin Mineral MM108™
MM108 menyediakan kesemua 72 Zat Galian yang diperlukan oleh badan untuk kesihatan - Makro dan Unsur Surih - di dalam bentuk cecair agar komposisi dan imbangan segala unsur mineral kekal 100% semulajadi. Hanya 1 sudu teh sehari menjamin penyerapan nutrient dan zat makanan serta kualiti elektrolit yang diperlukan oleh badan untuk membina asas kesihatan yang kukuh. Hanya dilarutkan di dalam air minuman ataupun jus buah, ia mudah sahaja diminum dan diserap ke dalam sistem badan dengan pantas.
Marin Mineral MM108 sememangnya kini penyelesaian yang selamat, mudah dan berbaloi untuk mengatasi pelbagai masalah kesihatan serta mampu juga menangani masalah sakit kronik yang berpunca daripada kekurangan Unsur Surih. Kini Anda Boleh Mendapatkan Faedah MM108 Tanpa Risiko

Berikut adalah beberapa kelebihan MM108 untuk kebaikan keluarga anda:

- Diformulasi oleh Alam Semulajadi - 100% Tulen
- Penuh dengan Unsur Surih yang sudah kian hilang daripada pemakanan harian
   akibat kaedah pertanian moden, hakisan dan pencemaran tanah akibat
   perindustrian
- Sesuai untuk kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas, menjadikannya sumber
  elektrolit yang paling berkesan untuk tumbesaran yang seimbang dan optimal


- Sistem Nutrisi yang paling menyeluruh dan tiada tandingannya kerana ia
   berkesan menjaga kesihatan bukan sahaja dari segi sistem tisu/organ badan, tetapi juga sistem saraf dan tulang
- Mudah digunakan, tiada lagi menelan pil atau tablet
- Memantapkan tabiat gaya hidup sihat anda yang sedia ada kerana tanpa sumber mineral yang seimbang dan
   menyeluruh, badan tidak mampu memanfaatkan segala nutrisi pemakanan - maka anda masih terdedah
   kepada risiko kesihatan. Dengan Marin Mineral, segala program kesihatan anda pastinya jauh lebih  
   berkesan.

Apa yang selama ini tidak disedari ramai ialah betapa pentingnya peranan Zat Galian dalam memastikan tahap kesihatan optimal. Setakat ini, kekurangan Zat Galian atau Mineral tidak pernah menjadi isu yang dipertikaikan sebagi punca utama pelbagai penyakit, tetapi arus pemodenan yang deras kebelakangan ini telah mengubah keadaan ini dengan mendadak. Kini, kekurangan Zat Galian terutamanya UNSUR SURIH telah mencapai tahap kritikal.

Mineral semulajadi hanya boleh diperolehi melalui pemakanan dan sumbernya hanyalah dari tanah. Akibat pencemaran tanah disebabkan pertanian komersial dan juga perkembangan perindustrian, permukaan tanah di bumi kini amat kekurangan mineral yang sangat diperlukan oleh badan kita untuk membina Elektrolit. Elektrolit merupakan sumber asas segala fungsi dan peranan organ di dalam badan.

Kekurangan mineral, terutamanya UNSUR SURIH kini semakin diperakui sebagai punca utama pelbagai masalah kesihatan. Ini kerana tanpa mineral, badan anda TIDAK MAMPU menyerap apa jua nutrien dan zat makanan ke dalam sistem badan. Inilah yang akhirnya menyebabkan badan sikit demi sedikit semakin uzur tanpa disedari sehingga menjadi punca sakit kronik dan juga pelbagai masalah kesihatan yang tiada penyelesaiannya.
SIJIL KKM-163/S/25 Jld 132
Safety Certification by Food & Agriculture Laboratories of Australia Pty. Ltd. (F.A.L.A)

Teknologi Moden Sebagai Penyelesaiannya...
Setakat ini, memang sudah wujud usaha untuk menambahkan mineral ke dalam pemakanan dan juga tanah pertanian di serata dunia. Tidak kurangnya juga pelbagai jenis supplemen kesihatan yang mengandungi mineral seperti Kalsium, Magnesium, Besi serta Iodine. Malah air minuman juga ditambah Fluoride. Anda mungkin mendapat kandungan mineral dengan mengamalkan pemakanan seimbang serta mengambil supplemen kesihatan tersebut. 

Tetapi, kebarangkalian untuk mendapatkan kesemua 72 mineral yang diperlukan badan termasuk kesemua Unsur Surih utama amat tipis. Ini kerana, usaha penambahan mineral di serata dunia setakat ini terhad hanya kepada 6-8 unsur sahaja. Tambahan pula bukan kesemua mineral yang diperlukan badan diperlukan dan dirserap oleh tumbuhan. Contohnya, unsur surih Kromium tidak diperlukan oleh tumbuhan dan tidak akan diserap walaupun unsur ini telahpun dikenalpasti sebagai suatau unsur surih yang amat penting untuk penghasilan insulin.

Selain kekontangan Unsur Surih di permukaan bumi, juga yang sering menjadi isu ialah - apakah KUANTITI OPTIMAL setiap mineral, khususnya unsur surih yang diperlukan oleh badan? Malahan, yang lebih penting daripada kuantiti sesuatu mineral di dalam badan ialah keseimbangan semua mineral yang diperlukan. Inilah sebabnya ia menjadi amat penting untuk memastikan bahawa badan anda mendapatkan khasiat kesemua 72 unsur mineral di dalam kandungan dan keseimbangan optimal secara semulajadi. Dengan mengambil kesemua 72 unsur mineral termasuk unsur surih yang diperlukan di dalam kuantiti optima bagi setiap unsur, maka risiko mengidapi penyakit kronik akan semakin berkurangan.

Kini, hasil pelbagai kajian daripada tahun 70-an terhadap air laut sebagai sumber Zat Galian alternatif, teknologi akhirnya telah cukup matang untuk mendapatkan khasiat lautan luas sebagai supplemen yang selamat dan seimbang.

Zat Galian Air Laut atau Marin Mineral ternyata amat berkesan disebabkan 3 kualitinya yang jelas:


1. Komposisi Mineral air laut dalah 99% serupa dengan komposisi Mineral di dalam darah manusia. Bezanya hanyalah Air Laut mengandungi lebih satu molekul Magnesium manakala darah pula mengandungi lebih satu molekul besi.

2. Air laut dikenalpasti mengandungi sehingga 108 unsur Zat Galian yang penting kepada manusia di dalam komposisi seimbang selagi ia dikekalkan sebagai cecair.

3. Air laut adalah 100% semulajadi dan imbangan kesemua mineral di dalamnya adalah sempurna, menjadikannya elektrolit lengkap yang dicipta oleh alam fana tanpa perlu sebarang tokok-tambah oleh manusia.

Air Laut telahpun lama diiktiraf sebagai sumber Mineral yang unggul. Inilah sebabnya sudah wujud Garam Lautan Asli yang digunakan untuk tujuan kesihatan dan digunakan sebagai bahan di dalam produk kecantikan serta juga untuk masakan yang lebih seimbang.

facebook : azharmg@streamyx.com
facebook : nikjahnikmustaffa@yahoo.com


Hubungi Kak Nik:011-12170910
                Azhar    : 019-9596458
No Akaun CIMB: 03060033343521 (Nik Jah Bt Nik Mustaffa)
No Akaun BIMB: 03090020154263 (Nik Jah Bt Nik Mustaffa)
No Akaun Maybank:16432901255  (Azhar B Muhamad Ghazali)
No Akaun BIMB: 03090020306173 (Azhar B Muhamad Ghazali)


No comments:

Post a Comment